Porno teatru: Piesa “Venexia” de la Masca lansează conceptul “regizorului – peşte”

21 noiembrie 2010 | 0

Nuditatea în teatru a intrat rapid după 1990 în repertoriul românesc, dar în cele mai multe cazuri a fost folosită cu discernământ şi, mai ales, cu simţ artistic. Îmi amintesc, spre exemplu, de producţia din 1991 de la teatrul Odeon: piesa lui Fernando Arrabal – “Au pus cătuşe florilor”, în regia excepţională a lui Alexander Hausvater. Nuditatea e aici la tot pasul, dar e, în egală măsură, la locul ei, naturală şi sută la sută artistică.

Cu trecerea anilor, conceptul s-a tabloidizat. Cât de mult, o demonstrează o montare care poate fi vizionată la Teatrul Masca din Bucureşti, unde nuditatea e folosită absolut gratuit, în exces şi fără discernământ artistic.

Piesa în cauză este “Venexia”, după textul “Venexiana” din secolul 15, iar regizorul aterizat la Bucureşti pentru a participa la desfrâu este veneţianul Michele Modesto Casarin. Deşi textul nu e unul slab şi, mai presus de toate, e actual, punerea în scenă pare o scoatere la mezat fără noimă a trupurilor dezgolite ale artiştilor.

Duplicitatea, violenţa şi desfrâul din societatea veneţiană sunt dezbrăcate la piele, din cinci în cinci minute, cu ajutorul tinerilor actori bucureşteni. În afară de vreo două scene cu un strop de fineţe artistică, nudul nu se justifică sub nici o formă în regia italianului. Iar dezbrăcatul complet pe scenă a majorităţii actorilor, doar pentru a bifa un “porno teatru” de calitate, nu are nici o noimă şi nici o finalitate artistică.

Dintre actori, nici un rol principal nu impune prin interpretare, singura remarcă fiind pentru Niculae Pungă, într-un rol secundar al unui bijutier libidinos.

Sursa foto: Teatrul Masca (masca.ro)

Aşa că, dacă vreţi să vedeţi “Playboy TV” live pe scenă, mergeţi la “Venexia”. În rest, doar din punct de vedere artistic, e pierdere de timp.

Detalii despre piesă, regizor şi distribuţie, pe site-ul Teatrului Masca.

Comenteaza